keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Tästä suunta on vain ylöspäin


Hei kaikki! Nimeni on Jonna ja muutin vajaa vuosi sitten Kainuun korvesta Lohjalle parturi-kampaaja -opiskelujeni perässä. Mukaan lähti myös avomieheni ja syksyllä seuraamme liittyi uskollinen lenkkikaverini Taiga-koira.

Olen useampana vuotena ajatellut tehdä ns. elämän muutoksen, mutta kappas kummaa, en ole saanut oikein mitään aikaiseksi. On ollut pieniä kausia, jolloin olen juossut lenkkiä, mutta jossain vaiheessa se on aina jäänyt.. Suurin saavutukseni oli tänä keväänä kun aloimme siskoni kanssa haastaa toisiamme mm. "juo 2 l vettä päivässä", "Ole kuukausi syömättä herkkuja" tai "Ole kuukausi juomatta alkoholia". Itseasiassa olin tänä vuonna juomatta kaksi kuukautta, voin paremmin ja huomasin laihtuneeni.. Alois kuitenkin juoda ja syödä taas epäterveellisesti ja tässä sitä taas ollaan...



Aiemmin olen harrastanut paljon liikuntaa kuten balettia, jazzia ja nykytanssia. Harjoituksia oli todella monta kertaa viikossa ja lopulta olin niin poikki lukiosta ja kaikista niistä harjoituksista, että minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa tanssiminen. Vielä välillä haaveilen tanssimisesta ja ehkä vielä joku päivä aloitan tanssin uudestaan.

Noin kuukausi pari sitten hätkähdin vaa'an lukemaa (en omista vaakaa, joten punnitsin itseni kotona käydessäni Kajaanissa) ja ajattelin ettei tämä voi näin jatkua. Sain kunnon sysäyksen laittaa ruokavalioni ja liikuntatottumukseni kuntoon. Harmittaa paljon miten olin päästänyt itseni niin huonoon kuntoon. Nyt olen alkanut syödä oikeasti terveellisesti ja liikkumaan paljon enemmän kuin aikaisemmin. Esimerkiksi tänään kävin juoksemassa 5 kilometrin lenkin ja tein lisäksi 90 kyykkyä. Olen huomannut jo tässä vähässä ajassa tapahtuneen paljon muutoksia itsessäni - niin fyysisiä kuin psyykkisiä. Painoa on selvästi tippunut, ja tunnen oloni onnellisemmaksi kuin pitkään aikaan. Odotan innolla mitä vaaka näyttää noin viikon kuluttua kun menen jälleen käymään Kajaanissa. Siellä punnitsen itseni ja otan kunnon mitat, joita rupean seuraamaan, jotta näen tulokset konkreettisesti. Kyse ei ole mistään puolen vuoden superdieetistä vaan haluan tästä itselleni elämäntavan. Tarkoituksena on asettaa itselleni realistiset tavoitteet ja lisätä hyvinvointia. Katsotaan miten käy!


Haluan motivoida itseäni ja muita tämän blogin avulla. Nyt kesällä minulla on paljon aikaa treenata ja keskittyä ruokavalioon, huolettaa vain miten syksyllä käy kun koulut alkaa. Noh, nyt ei muuta kuin paljon itsekuria (mikä muuten on ollut ällystyttävän hyvä nyt nämä viime viikot), töitä ja motivaatiota! Toivon että lähdette mukaan seuraamaan edistymistäni, annatte myös tännepäin vinkkejä ja eihän unohdeta tsempata toisiamme! 

Kiitokset vielä Mialle, joka auttoi minua ulkoasun kanssa:)

Muistutan etten todellakaan ole näissä asioissa mikään asiantuntija, joten en voi taata asioiden paikkaansapitävyyttä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti